volt, nincs

16 nap. Ennyi ideje nem írtam, és ezen idő alatt megfordult velünk a világ. Március 7-én ugyanis arra eszméltünk, hogy a számlánkon egyetlen fillér sincs, még az engedélyezett hitelkeret is majdnem üresen tátong. A teljes kétségbeesés és döbbenet után rájöttünk, hogy a bank a 11 ezer forintos közös költség megbízásunk helyett az összes pénzünket átutalta – és itt a szerencse a szerencsétlenségben: a tőlünk 10 méterre álló társasházi képviseletnek. Küldhette volna a távhőnek is, vagy bárkinek – ugye?

Erről egy darab sms-t sem küldött, pedig a legnagyobb számlacsomagra vagyunk előfizetve, Gold-ügyfelek vagyunk, ergó minden, de minden számla-és kártyamozgásról azonnal értesítenie kellene, főleg pedig egy ekkora összeg elutalása előtt, még telefonálnia is. Semmi történt persze, így a hétfő délutánt hivatalos panaszok megtételével töltöttük, amelyek kivizsgálási határideje 30 nap, addig a fű sem nő számunkra. Az már biztos, hogy a jövő héten más bankhoz megyünk át, itt pedig, ha megkapjuk a vizsgálat eredményét, megszüntetjük a számlánkat.

Ott tartottam, hogy szerencse a szerencsétlenségben. Aha. Hétfőn bevittük nekik a banki igazolást a téves utalásról, azonnal vissza lehetett volna küldeniük a pénzt. Azonban azzal nem számoltunk, hogy a társasháznak semmilyen internetbankos hozzáférése sincs, így csak azt fogadják el hivatalos igazolásnak, amit a saját bankjuk hetente kiküld a befizetésekről. Balszerencsénkre ezen a héten csak szerdán volt az első munkanap, így tegnap azaz pénteken érkezett meg hozzájuk az értesítő, akkor, soron kívül utaltak.

Ezt a két hetet nem kívánom senkinek. Megint azzal kellett szembesülnünk, hogy mennyire kis játékszerei vagyunk a sorsnak, és ebben az országban nem védik a törvények az állampolgárok jogait. Ugyanis a bank 30 napig magunkra hagyott, a társasháznak pedig semmilyen törvényességi és számviteli fellebbviteli szerve sincs, akinél panaszt lehet tenni azért, hogy 2016-ban gyakorlatilag kőkorszaki, papír alapú könyvelést végeznek közvetlen banki kapcsolat nélkül, ahol egy kb. 50 házból álló társulásnál egyetlen (!) embernek van aláírási joga az utaláshoz. Még se a januári, se a februári befizetéseink nincsenek lekönyvelve, így keddre kértünk egy nullás igazolást, valamint azt is, hogy a legközelebbi közgyűlés napirendi pontjára vegyék fel a netbankos kapcsolatot, amelynek havi 200 ft-os díját mi átvállaljuk a társasház javára.

Egyszerűen elképesztő, ami történt velünk – rengeteget öregedtünk ezen két hét alatt.

5 thoughts on “volt, nincs

  1. Sajnos, az ehhez hasonlókat mi már fel sem vesszük. benne vagyunk a lecsúszott nem tudom hány harmadban. De nem adjuk fel…

  2. szerintem felreertetted a posztot most
    itt technikai-informatikai problemarol van szo a bank reszerol. nem tartozasrol.

  3. teljesen el vagyok képedve ezen a történeten, hogy a túróban történhet meg ez??? 🙁
    ha legközelebb ilyen történne, nekem jelezhetsz, szívesen segítek 🙂
    ráadásul mi is ennél a banknál vagyunk, teljesen ellentétes tapasztalatokkal, eddig.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.